Het Amuletje

Overblijven op basisschool De Talisman

Gezonde lunch

Gezond en duurzaam

De Talisman is een “gezonde school” die planmatig en structureel educatie over gezonde voeding en duurzaam voedsel voor iedere jaargroep in haar schoolplan en lessen heeft opgenomen.

Stichting Het Amuletje is daarom een aantal jaar geleden samen met de school het project Ga voor Gezond gestart en wil blijven meegroeien met ontwikkelingen op het gebied van gezonde voeding en het bewust omgaan met afval en het milieu. Er mogen daarom geen snoep, koeken of voorverpakte etenswaren worden meegenomen.

Gezonde lunch

De kinderen nemen voor het overblijven zelf een lunchpakketje mee wat voldoet aan de richtlijnen van Ga voor Gezond. Voorbeelden van zo’n lunchpakketje zijn:

• brood/bolletjes met beleg naar keuze, eventueel aangevuld met wat fruit en/of groente
  • een vers bereide yoghurt
  • een salade in een afgesloten bakje
  • een wrap

…mits het dus maar gezond en niet voorverpakt is. Bij twijfel of vragen kunt u vanzelfsprekend contact opnemen met de overblijfcoördinatrice.

Wij gaan er vanuit dat de kinderen opeten wat ze bij zich hebben. Mocht het onverhoopt te veel blijken voor uw kind, dan geven we het resterende brood mee terug naar huis.

Melk, fruit en water

De kinderen hoeven voor het overblijven geen drinken mee te nemen. Tussen het overblijven wordt hen melk en water en een stukje fruit aangeboden.